Φασκομηλιά: Μια «ανάσα» φύσης πάνω από τον Σαρωνικό
Της Peregrina Griega
Κάποιες φορές, οι πιο όμορφες ανακαλύψεις δεν βρίσκονται σε μακρινές κορυφογραμμές ή δυσπρόσιτα φαράγγια, αλλά ακριβώς δίπλα μας, εκεί που η πόλη δίνει τη θέση της στη θαλασσινή αύρα. Αυτή τη φορά, η πεζοπορική μου πυξίδα με οδήγησε στον Δήμο των 3Β (Βάρη, Βούλα, Βουλιαγμένη), όπου κρύβεται ένας πραγματικός «θησαυρός» της Αττικής: το δίκτυο μονοπατιών της Φασκομηλιάς.
Μια διαδρομή με άρωμα Μεσογείου
Η Φασκομηλιά δεν είναι απλώς ένα μονοπάτι, αλλά ένα μικρό, δαιδαλώδες δίκτυο που ενώνει τη Βάρκιζα με τη Βουλιαγμένη. Πρόκειται για μια προστατευόμενη δασική έκταση περίπου 1.200 στρεμμάτων, ενταγμένη στο δίκτυο NATURA 2000, η οποία, παρόλο που βρίσκεται μόλις 70 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, προσφέρει μια αίσθηση απόλυτης απομόνωσης και ηρεμίας.
Το όνομά της δεν είναι τυχαίο. Περπατώντας στα μονοπάτια της, το άρωμα της μεσογειακής βλάστησης κυριαρχεί, καθώς οι φασκομηλιές «αγκαλιάζονται» από ακακίες, πεύκα, κυπαρίσσια, ευκάλυπτους και πουρνάρια.
Το ιδανικό καταφύγιο του SOLO πεζοπόρου
Ως solo πεζοπόρος, αναζητώ πάντα διαδρομές που συνδυάζουν την ασφάλεια με την ποιότητα της εμπειρίας. Η Φασκομηλιά είναι ιδανική για κάθε είδους εξόρμηση:
- Για τους αθλητικούς τύπους: Μια εξαιρετική διαδρομή για πρωινό τρέξιμο ή έντονο βάδισμα.
- Για τους λάτρεις της χαλάρωσης: Μια βόλτα με τον σκύλο ή ένας περίπατος περισυλλογής.
- Για τους ρομαντικούς: Τα παγκάκια, τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία, προσφέρουν μια πανοραμική θέα που κόβει την ανάσα, ειδικά στο ηλιοβασίλεμα πάνω από τον Σαρωνικό.
Την υπέροχη αυτή διαδρομή μου την πρότεινε η φίλη μου, Ειρήνη, η οποία γνωρίζει καλά την αδυναμία μου για τέτοιου είδους εξερευνήσεις. Την ευχαριστώ θερμά!
Ας ανακαλύψουμε περισσότερα!
Αν λοιπόν και εσείς έχετε εντοπίσει «κρυμμένα μονοπάτια» εντός Αττικής μικρά ή μεγάλα που θεωρείτε πως αξίζουν την προσοχή μας, μη διστάσετε να μου στείλετε μήνυμα! Θα χαρώ πολύ να τα μάθω, να τα περπατήσω και να μοιραστώ μαζί σας φωτογραφίες και βίντεο από τις διαδρομές μας.
Μέχρι την επόμενη εξόρμηση, κρατήστε τα παπούτσια σας δεμένα και το βλέμμα σας στραμμένο στον ορίζοντα!
Με αγάπη, Peregrina Griega


