Ο Όλυμπος είναι η βιτρίνα της Ελλάδας. Γιατί τον αφήνουμε έτσι;

:)
 
olympos-greece-prostateia

Την Κυριακή 21/6/2026 βρεθήκαμε ξανά στον Όλυμπο. Ένα βουνό που για πολλούς από εμάς δεν είναι απλώς ένας προορισμός αναψυχής, αλλά κομμάτι της ζωής μας. Ένας τόπος μοναδικής φυσικής ομορφιάς, ιστορίας και συμβολισμού για ολόκληρη την Ελλάδα.
 
Δυστυχώς, μαζί με τις ομορφιές του βουνού αντικρίσαμε και μια εικόνα που προκαλεί έντονο προβληματισμό.
 
Σε αρκετά σημεία των μονοπατιών υπάρχουν εκτεθειμένες μπετόβεργες, σιδερένια στοιχεία και φθαρμένες κατασκευές που αποτελούν πραγματικό κίνδυνο για πεζοπόρους, δρομείς βουνού και επισκέπτες κάθε ηλικίας. 
 
Δεν πρόκειται για αισθητικό ζήτημα. 
 
Πρόκειται για θέμα ασφάλειας.
 
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι, τρία χρόνια μετά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel, αρκετά γεφυράκια και διαβάσεις παραμένουν κατεστραμμένα ή εγκαταλελειμμένα. 
 
Ως αποτέλεσμα, σημαντικά τμήματα του ιστορικού δικτύου μονοπατιών μεταξύ Λιτοχώρου και Πριονίων εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα και ασυνέχειες, στερώντας από τους επισκέπτες τη δυνατότητα ασφαλούς και ολοκληρωμένης πρόσβασης.
 
Η ανησυχία γίνεται ακόμη μεγαλύτερη αν αναλογιστούμε ότι σε λίγες ημέρες εκατοντάδες αθλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα βρεθούν στον Όλυμπο για να συμμετάσχουν στον Olympus Marathon και στις παράλληλες διοργανώσεις του. 
 
Οι αθλητές κινούνται σε πολλά σημεία με υψηλή ταχύτητα και ένταση, γεγονός που καθιστά την ύπαρξη επικίνδυνων μεταλλικών στοιχείων και κατεστραμμένων υποδομών ακόμη πιο σοβαρό ζήτημα. Ένα απλό λάθος βήμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό.
 
Ο Όλυμπος δεν είναι ένα οποιοδήποτε βουνό. Είναι το πιο εμβληματικό βουνό της χώρας, ένας τόπος παγκόσμιας αναγνώρισης που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες, αθλητές και φυσιολάτρες κάθε χρόνο. Η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν ορισμένα σημεία των μονοπατιών του δεν συνάδει ούτε με την ιστορία του ούτε με τη σημασία του.
 
Η παρούσα παρέμβαση δεν έχει σκοπό να καταλογίσει ευθύνες. Έχει σκοπό να αναδείξει ένα πρόβλημα που είναι ορατό σε όλους όσοι περπατούν στο βουνό και να ζητήσει τα αυτονόητα: καταγραφή των επικίνδυνων σημείων, απομάκρυνση των εκτεθειμένων μεταλλικών στοιχείων και αποκατάσταση των βασικών υποδομών που παραμένουν προβληματικές εδώ και χρόνια.
 
Γιατί η ασφάλεια στο βουνό δεν είναι πολυτέλεια.
 
Δεν ζητάμε έργα βιτρίνας. Ζητάμε τα αυτονόητα.
 
Ασφαλή μονοπάτια στο σημαντικότερο βουνό της χώρας, πριν ένας πεζοπόρος, ένα παιδί ή ένας αθλητής του Olympus Marathon πληρώσει με την υγεία του την αδιαφορία ετών.
 
Βαγγέλης Παπάς - αθλητής ορεινού τρεξίματος και πεζοπόρος

 

📅 4 & 5 Ιουλίου

Δρακόλιμνη Τύμφης

Μια συγκλονιστική αλπική εξόρμηση με τη «Γαία Μονοπάτια»

⚠️ Περιορισμένες θέσεις: Αυστηρά έως 10 άτομα

Κράτηση Θέσης

Αναζητηση Ροή...


Ακολουθήστε μας FACEBOOK - INSTAGRAM

Slow-Fashion is always in fashion

narturaa.com

Γίνε η Φωνή των Μονοπατιών!

Κάνε αίτηση ως Blogger στο Pezoporontas.com

Το Μπαλκόνι Του Όρλιακα